onsdag 6 maj 2020

Hot om strejk


Jag har lyckats att ge mig själv träningsvärk!

Vad då, kanske du tänker och blir inte alls förvånad men jag är. Mina lårmusklerna är sjukt trötta och stela efter att jag sekvenserat, praktiserat och sen undervisat veckans vinyasaklass. En klass fylld av rotationer och twistar.



Tanken var att fokus skulle ligga på ryggrad, höfter och axelparti ...

Glömde liksom bort de statiska benrörelser jag lagt in under tiden som överkroppen roterar.
Eller det är klart att jag visste men samtidigt ignorerade. En klass är en klass, no big deal.
Om du däremot gör som jag gjorde och kör igenom samma klass tre gånger innan det var dags för eleverna att testa så blir det tungt!


Mina ben har lagt in protester och hotar med strejk! De vill göra annat som att stretcha eller vila. Tyvärr för dem så är det några klasser kvar denna vecka ...

Behöver antagligen muta benen och lova riklig belöning, det är de värda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar