onsdag 13 maj 2020

Men, hur hade han kommit dit? Jag kliade ju honom på magen nyss


(Detta blogginlägg är från maj 2018, 

någon dag innan flyttlasset gick från "innerstads lägenheten" till vårt nuvarande hus.)


Sådan matte ... sådan katt eller hur det nu fungerar?

Härom dagen var det jag som satt på byggnadsställningen och dinglade med benen. Jag som skapade äventyr i vardagen och njöt.

Igår kväll ropade mannen på mig från köket. Utanför fönstret på samma ställe som jag suttit låg Tiger. Rofylld och lugn, spanandes. (Det bor en stor duva i takrännan ovanför oss.)

Men? Hur hade han kommit dit? Jag som nyss kliat honom på magen ...


Mannen öppnade fönstret och Tiger hälsade glatt och klättrade tillbaka in. Nöjd över att ha fått lite frisk luft och känna vinden smeka pälsen.

Frågan kvarstod, hur hade katten hamnat på andra sidan glaset? Svar: en lite glipa i Lejonkungens rum, fönstret var inte helt stängt så DÄR hade Tiger pressat sig ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar