måndag 3 juli 2023

Check, check och check



Regn, nya löparskor, quiz och momsrapporter, så har de sista dagarna sett ut för mig. Att från totalt off koppla upp. Mitt i mina lediga dagar har jag både arbetat ett par extrapass samt pluggat och skrivit "prov" (quiz) men mitt värsta var dock momsrapportering.

Varken bokföringsprogrammet eller Skatteverket hade lust att prata alternativt chatta med mig (för långa telefonköer för att ens få ställa sig i kö), det var bara att ta tjuren vid hornen och försöka själv. Att rapportera månadsvis istället för kvartal stötte på problem och de filer som laddades ner gick inte att använda ... Suck

Skam den som ger sig, till slut fanns momsrapporterna på plats även om de gjorts manuellt denna gång, DÅ ringde Skatteverket tillbaka! Jag berättade om det dilemma som uppstått och att det var löst, för säkerhetsskull kollade vi igenom allt och JA nu kan undertecknad med gott samvete njuta av min semester. Så skönt.



Annars har ett par nya löparskor inhandlats, något jag dragit på men som verkligen är nödvändigt. Mannen skulle handla, inte jag. Bara titta och kanske prova men sen stod jag där med ett par Hoka på fötterna och visste att det var lika bra att slå till. Lite fattigare lämnade jag butiken och mannen utbrister:

"Det där har du behövt länge, nu är det bara glasögonen kvar"

Just det ... de lär inte vara gratis utan betydligt dyrare men något som undertecknad verkligen skulle behöva investera i. Tar det en annan dag.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar