fredag 21 juli 2023

Jag har fastnat



... bara för att det just nu är möjligt.

Hemma hos Astronauten i Göteborg hänger den brittiska korthårskatten Pettson med mig (husse har tagit ett par dagars semester). Emellanåt försvinner jag ut för att utforska omgivningen. Promenera. Igår fann jag rundan, den sonen tänker att undertecknad kan springa och när jag hunnit halvvägs kom regnet. En störtskur som blötte ner mig totalt men eftersom allt jag bar var i funktionsmaterial så torkade kläderna innan jag hunnit "hem". 



En katt och jag ... samt en ljudbok; kampen om järntronen. Oavsett vad undertecknad gör så lyssnar jag på kapitel efter kapitel, bara för att det just nu är möjligt och för att jag kan. (Pettson lyssnar också)

Astronauten tipsade och fixade innan han åkte och jag njuter. Boken är sååå bra, precis som förväntat. Första boken i Game of Thrones serien. Bilderna i huvudet hämtar hem minnet från filmatiseringen och alla pusselbitar faller åter på plats. Bäst att passa på nu när jag kan lyssna och vara totalt närvarande i den fängslande historien, ett par dagar till. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar