lördag 15 juni 2024

Än kan tanten!




Den här helgen blev och är precis vad jag behöver, stilla vila i familjens sköte med båda kidsen hemma. Hinna landa i mig själv, i vår trädgård och egentligen inte göra så mycket annat än arbeta med växterna, plocka smultron, promenera och fixa mat.

Inget egentligt poolhäng då vädret knappast bjudit in till bad men ändå altanmys med bok.

För första gången på evigheter kände jag lusten att rulla ut min yogamatta, har inte utövat egen praktik på månader. Pausat och låtit allt vara. Sprungit, undervisat och stretchat. Tänk att en dag så kanske lusten återvänder?



I morgonsolen och värmen landade jag och det var precis vad undertecknad behövde. Än kan tanten! Smidigheten, styrkan och rörligheten finns och kroppen skrek YES när den fick sträcka ut.

Älskar att ha ännu denna helgdag framför mig! Bara vara, det passar mig.








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar