söndag 30 juni 2024

Har jag slutat klättra?



Det är underhållande att läsa gamla inlägg på Facebook (de som dyker upp som minnen). Här kommer ett vilket är 14 år:

30e juni 2010

Skulle röja i tvättstugan. Balanserade på barnstol(???), lyfte överfulla lådor och vips låg jag i en hög på golvet. Landade rakt på svanskotan. AJ! Trodde något gått sönder ... Måste varit en syn att se, både fallet och alla blåmärken ... Är pigg och fullt rörlig så varför klaga? På det igen!


I kommentarerna under går det att läsa en dialog mellan mig och en av Lejonkungens lagkompisar:

X: Baka bullar istället!

Jag: Ja, det tycker nog mina grabbar också att jag borde ... mannen med

X: Eller så säger du åt Lejonkungen att han ska baka 😜

Jag: Han hjälper sin pappa att måla men kanske Astronauten?

X:  Ja, han kan inte bara sitta och lata sig hela dagarna 😂 


Slut på konversationen. Vi skulle flytta från vårt stora hus på landet och mannen målade denna dag husknutarna vita tillsammans med Lejonkungen. En sommar av fixande, sorterande och rensande, inte mycket semester om du frågar mannen. Själv klättrade jag både högt och lågt (verkade onödigt att hämta stege) vilket resulterade med en kraschlandning ... som blev ett logginlägg.

Har jag slutat klättra? Nej







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar