söndag 2 juni 2024

Ibland har jag ingen lust och det är där skon klämmer

                               

                                  


Emellanåt så skulle jag vilja säga åt mig själv att steppa upp och att i detta fall vara lite mer husmoderlig.

Fast jag har ingen lust, det är där skon klämmer och så länge som motivationen inte finns så kommer heller inte lusten att safta, sylta och baka att infinna sig, det bara är så. Tyvärr. Sorry familjen.

Jag läser hellre en bok, går ut i trädgården och jordar ner mina händer, tar en skogspromenad, lyssnar på pod, sticker ut och springer, badar eller funderar över den examensmottagning vi snart ska bjuda in till. 

På torsdag är dagen D, då kommer lillasyster med delar av familjen. Längtar. Huset blir fullt av liv (och hjälp). Mysigt! Lejonkungens "fest" innebär att hela min syskonskara snart får hänga - som vi längtat!

Men för att återgå till den husmoderliga sidan av mig så kan jag allt jag inte gör. Har en del tankar, idéer och recept som ligger och väntar, vi får se om de testas? Kanske, kanske inte?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar