måndag 7 september 2015

Grym träningsvärk i ryggen, Global yoga power intensive är orsaken


Jag har grym träningsvärk i ryggen, Global yoga Power intensive är orsaken. Hittade bästa sidan på nätet för ett par veckor sedan och registrerade mig hos YOGOBE. Här finns alla typer av yoga, meditation, träningsvideos och intressant läsning. Nu kan jag träna hemma så ofta jag vill och för tillfället är tanken en gång om dagen. Den grymma träningsvärken i ryggen bekämpas med nytt pass.

I min yogapraktik har jag utmanat mig själv och mina handleder (som behöver bli starkare) att köra en serie pass i fem veckor (YOGOBEs Global yoga Power intensive). Så nu är det yoga every damn day ;). Plankor av alla sorter, handstående, hundar, delfiner, ödlor, sqautz och bryggor, you name it.

Mitt skadade lillfinger får hänga på, tejpat och hittills har det inte gnällt. Däremot undviker jag renodlade armhävningar under mina andra träningspass (de som inte är yoga) då jag känner att det är risk att jag överbelastar fingret. Tror att måttlig belastning och rörelse hjälper till att bygga upp styrkan i dessa stackars försvagade lillfingermuskler men vad vet jag? Går på känsla som vanligt och lyssnar på kroppen. Är halvvägs in i min egen utmaning och det känns bara bra även om jag verkligen måste utmana mig själv i vissa poser. Kroppen kan inte alltid utföra det huvudet förstår, då behövs rejält med tålamod och tjurig envishet. Kan inte skryta med att jag besitter dessa egenskaper varje dag ;)




Efter en helg med releasefester av olika slag och med mitt eget debutfika som grädde på moset så har jag svävat på moln och varit hög på livet. Alla underbara människor jag mött, gamla vänner och nya bekantskaper har fått mitt hjärta att svämma över av kärlek. Tack!

För er som undrar så gick min release över förväntan. Jag sålde slut på alla böcker!
Förlaget har lovat att skicka nya så att jag har till på fredag då det är ny release i Stockholm.
Nervositeten uteblev och jag hade förmågan att bara vara. Eftermiddagen fylldes av fika, skratt, samtal, varma kramar och tårar som rann längs kinder. Min novell om mamma berörde. För att klara av uppläsningen micropausade jag emellanåt och passade då samtidigt på att blinka så ögat hann bli torrt.



Foto: Mark Harris / Frozentime.se  (yogabild)
         Kickie Hiller (releasefika på Kafferummet Storken)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar