söndag 27 september 2015

Mias Hattar likes yoga, inte sömnlösa vaknätter...


Jag har satt mig själv på laddning, vilar handen mot Tigers mage och känner energi och värme strömma från honom till mig. Vet inte vem av oss som njuter mest, eller kanske lika mycket?
Att klia och smeka Tigers mage är oerhört njutningsfullt, jag skulle kunna spinna jag med.

I natt blev sömnen mindre bra. Vår tonårsson skulle ut med sina polare och glömde på småtimmarna att meddela att han somnade hos kompis...
Inget svar när vi ringde vid halv fem, inte ens på sms. Suck...
Han tycker att han är vuxen men killen bor hemma och världen är inte enbart god.

En förälder är alltid en förälder, bara vi vet så kan vi sova lugnt.
Nu (halv tio) sover sonen tryggt nedbäddad i sin egen säng. Kom hem för en stund sen, sa Sorry... och gick och la sig igen.

Natten till igår sov jag betydligt bättre (än inatt) och länge för att vara jag. Vaknade av att de hungriga katterna klättrade på mig och kände mig utvilad...not! Förstod inte varför? Ögonen ville inte riktigt vakna och vi tog det lugnt. Åkte till IKEA och köpte nya köksstolar och sen till Bauhaus för att inhandla nytt badkar inför den kommande renoveringen. Nä, det kanske inte är att vila men när vi kom hem bjöd sonen på lunch! Rena rama lyxen.



Softade vi efter maten? Nej. Det blev jobb, mannen monterade stolar och jag avslutade barnboksbidragen till Castortävlingen (tror jag?).
Drack gott kaffe men piggnade trots det inte riktigt till.
Körde yogapass och kände hur spränghuvudvärken lurade bakom hörnet.



Idag ska jag bara vara, träffa kompis och gå långpromenad. Fika och senare laga god middag, dricka vin och somna i soffan mot mannen så att han får ny bild att lägga upp på: min_fru_ser_på _tv (Instagram). Förra veckan höll jag mig vaken så då svek jag alla fans.


Mias Hattar har planer, just nu hemliga men ändå planer. Så fort allt är genomtänkt och klart lovar jag att ingen ska behöva gå undrandes.
Nya hösthattar finns på lagret och fler ska designas. Har lite konstruktionsfunderingar att brottas med men det är en annan historia.  Problemlösning är min grej så det ordnar sig.

Några smakprov från höstens hattar:




Ha en riktigt skön söndag!



Intresserad av att kolla in Mias Hattar, kolla Instagram (samma namn)
eller http://sv-se.facebook.com/Mias Hattar 

Lördagens lunch: baconburgare med ost och ägg, riktigt gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar