onsdag 9 september 2015

Jag är en periodare, det är lika bra att erkänna

Andra kan fundera över ifall det är bra eller dåligt, själv har jag lärt mig acceptera detta faktum.

Det är viktigt att målfokusera säger experten, att renodla, skala bort och nischa sig, för att lyckas behöver jag veta vad jag brinner för. Fungerar inte riktigt så för mig. Jag nördar inte in på en sak.

Jag spretar. Hoppar på och testar det som för tillfället lockar min nyfikenhet.
Kör på lust, inspiration och känsla, är en periodare. I mitt liv har det alltid fungerat bra men nu påtalar experten att det är olönsamt. Att nischa sig är viktigt men... om jag inte vill?

Ta bara den här bloggen. Mannen föreslog yogainriktning för moderna kvinnor vilka typ nyss fyllt femtio. Jag kände mig begränsad. Att enbart skriva om mitt skrivande alternativt mina hattar lockade inte heller.

Den som förstår mig är min lekkamrat Tant Skateboard (som verkligen nischat sig och är tydlig med sitt varumärke). Hon menar att jag ska behålla helheten, allt som är jag. Så bloggen döptes till Mias sidor.

Mias hattar har hängt med ett tag. Det är också min identitet på visitkortet.
Jag är hattmakerska mer än modist men bara när andan faller på. Eftersom jag inte har någon egentlig utbildning så leker jag, för att det är roligt. Skapar hattar efter idéer i huvudet och ser hur långt jag kan gå.


Blev glad när jag förra veckan fick ett sms att min hatt gjort succé på ett bröllop i Spanien. Den hatten hade jag gjort på uppdrag utifrån en teckning så idén var inte min, enbart slutprodukten.


Har också fått äran att göra Tant Skateboards nya hatt (som är en kopia av illustratören Jenny Lindqvist tecknade version i böckerna om Tant Skateboard. Viktigt eftersom barn är noga med detaljer.)


De flesta av mina hattar är virkade på grund av virknålens magiska egenskaper, dessutom samarbetar vi bra.

Om du blir nyfiken på Mias hattar så kolla in:
http://sv-se.facebook.com/MiasHattar 
Jag finns även på instagram, sök på Mias Hattar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar