onsdag 23 december 2015

Det oväntade paketaviet


Jag fick ett paketavi i brevlådan. Förstod inte vad det kunde vara eftersom jag inte köpt något på nätet? Dessutom var avsändaren svår att utläsa så mystiken tätnade. Vad kunde detta vara?

Jag tog avin med mig till vår lokala tobak/tidningar/spel/post som heter Spel & tobak. Där fick jag ett platt paket 30x30 cm. Avsändaren var Baron L. Nu dök gissningar upp i huvudet, kunde detta vara annorlunda instruktioner och information angående nästa års första fest?

Jag skyndade hem och öppnade. Inuti paketet hittade jag en vinylskiva och ett litet kort. Ett tack för min roliga 20-talsfest som gick av stapeln i våras och samtidigt ett julkort. Jag blev alldeles rörd. Baronen hade hittat skivan, tänkt på mig och bara varit tvungen att posta LPn som ett julkort, trots att han för länge sedan slutat att skicka julhälsningar.


Vi brukar aldrig kora årets julkort men utan att tveka så vet jag att det jag fick igår ÄR årets häftigaste, det coolaste. Dessutom är det skickat med värme och omtanke, love it!


Nu är den här, dagen så många längtat efter (eller kanske bävat inför). Jag hoppas att ni sluppit dra på er stress, trötthet och irritation utan istället vaknar med en härlig känsla av värme och kärlek.

Jag ska göra mitt bästa för att min/vår dag blir så bra som den bara kan bli, att hela julhelgen kan minnas med ett leende på läpparna.


Vi ska äta hotellfrukost med delar av släkten, en bra start på morgonen som vi tillåter oss när vi firar hemma. Sen blir det familjen för hela slanten! Bara vara, äta gott, skratta, njuta av att kidsen är hemma båda två, dela ut klappar och sen avsluta kvällen med någon gammal julfilm.

Troligtvis ska någon av oss förvandlas till tomte och överraska grannens barn. Ännu har ingen anmält sig frivilligt och jag har en känsla av vem det kan bli som får dra på sig de röda kläderna. För det är klart att tomten måste knacka på dörren hos grannen!



Nu tar jag julhelgsledigt och vilar bloggskrivandet till den 27 december. Så från mig till er:


God Jul 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar