söndag 27 december 2015

Mellan helger men ändå söndag

I skrivande stund har vi minusgrader, inte bara en utan nästan nio. Tyvärr följde inte snön med så vi fortsätter att leva i vårt kala och avklädda landskap. Julen bryr sig inte, den infinner sig oavsett. Vi har haft en bra julhelg med lagom av det mesta: gäster, mat, godis, vila, TV och julklappar.


Nu ska jag snart gå och jobba och det känns okey. Har redan hunnit både yoga och gå en långpromenad med en nära vän. Ska bli kul att träffa arbetskompisar och se hur de mår innan jag nöjd travar hemåt för att återigen umgås med mina kära.

Mitt dilemma återstår: Vad ska jag förvandla mig till på nästa års första fest? En maskerad med tema film. Mina funderingar har varit pausade men nu är det dags att börja tänka, om det är så att jag ska sy en kreation så är det dumt att vänta in i det sista ... den 2a januari ska kostymen vara klar.


Familjen har hittills inte varit till någon större hjälp, mina egna idéer har dissats och deras förslag har främst varit oseriösa så nu får de skärpa till sig! Eller jag får anstränga mig och sluta pausa min kreativa hjärna.

Kanske borde jag ringa en av mina vänner som är en riktig idéspruta och kan brainstorma bättre än de flesta? Hon är ett ypperligt bollplank och en härlig lekkamrat. Vi får se hur jag gör.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar