söndag 13 december 2015

Tandvärk, förkylning och för få kakelplattor


I vårt hem är det jag och katterna som klarat oss från förkylning, de andra två av manligt kön har båda varit tvungna att sjukanmäla sig och vila hemma en eller eller två. Mannen har dessutom brottats med tandvärk ... så helgen har varit lugn.

Smärta i käken är inte att leka med. I morse var jag beredd att skjutsa min älskling till akuttandvården men utryckningen blåstes dock av. Han tyckte att det kändes något bättre och beslöt att avvakta till morgondagen då det är vardag igen. Att gå till tandläkaren är dyrt, att söka hjälp en söndag innebär dubbel kostnad. Så nu är det värktabletter, smärttröskel och ett jävlar anamma som hjälper mannen att orka.

Vår badrumsrenovering går framåt även om projektledaren var märkbart stressad i fredags då det visade sig att ett flertal av de kakel och klinkersplattor vi beställt hade gått sönder i leveransen. Hinner de efterbeställda komma i tid? Hinner badrummet bli klart innan jul? Vi lever utan dusch, behöver jag säga mer?!

Igår kom mannen med kreativa idéer, alternativa lösningar på vårt designade badrum. Jag blir imponerad av hans problemlösande tankar. Frågan är om de är genomförbara? I mina öron borde de vara det men vad vet vi? Vi är lekmän och beställare inte proffs på badrumsrenovering. I morgon tar mannen de konstruktiva tankarna med projektledaren och jag håller tummarna. Kanske vi är tillräckligt innovativa för att föra renoveringen framåt?



Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar