tisdag 15 december 2015

Julkort, ska det vara något?

Nu är det dags att fundera över nästa dilemma i december, ska det skickas julkort eller inte? För mig är svaret självklart: JA!


Jag vet att de flesta prioriterar bort de handskrivna korten som läggs i de röda lådorna före jul men det gör som sagt inte jag. Det går att skicka elektroniskt också, så klart och det händer att jag kompletterar på det viset men då önskar jag att skriva ut hälsningarna så de blir fysiska (om vi får julkort mejlade).

Hemma hos oss tar varje års julkort tid. Många gånger har jag tecknat eller gjort tredimensionella julhälsningar. Sönerna har ibland designat eller så har vi letat reda på något fotografi som fått stå som grund.

Oavsett om vi köper eller gör korten själva så behövs tid. Det ska skrivas adresser och hälsningar samt klistras frimärken. Jag räknar med en till två kvällar, för vi skickar många kort ca 40 stycken.
Vi får inte lika många, inte nu längre men det spelar inte någon roll det är känslan av att ge och sprida lite glädje som är grejen.

I vårt hem spänner vi upp ett snöre under taket och sätter sen upp de hälsningar vi får. En magisk känsla infinner sig och det är lätt att se alla kort samtidigt.

Så hur gör du? Är du en som håller på de gamla traditionerna eller tycker du att det är skönt att slippa?


Nu är det dags att ge sig ut och leta reda på lite julfrimärken så att jag kan lägga alla våra kort i någon av de härligt röda postlådorna.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar