måndag 9 oktober 2017

Det kan bara bli bättre


Gårdagens status: magkatarr (???) och spänningshuvudvärk.

Vet inte var den kom ifrån, huvudvärken? Mådde bra när jag vaknade, trött men det är mörkt och höstigt så i dessa dagar: helt normalt.

Dunkandet dök upp på väg till jobbet. Kan vara ett förkylningsvirus som knackar på. Huvudvärkstablett hjälpte inte. Min plan är att sova bort bakterierna.


Magkatarren kom från ingenstans men samtidigt inte helt överraskande. Jag har för högt tempo, tar för få pauser och höjer ofta min egen ribba på jobbet. Glömmer kanske att andas ... lite ironiskt med tanke på min yogapraktik.

Som jag bäddar får jag ligga. Dags att vila från kaffe denna vecka. Tråkigt men det kommer att göra skillnad. Får lägga till magtabletter och se till att jag verkligen pausar när det är meningen att jag ska återhämta mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar