tisdag 10 oktober 2017

Två steg fram och ett tillbaka

En god natts sömn kan göra underverk. Vaknade och mådde bra. Vad gäller magen så måste jag ha tålamod och ta hand om mig själv, vet precis vad som behövs så snart är kroppen och jag bästisar igen.


Igår på jobbet så blev jag både boostad samtidigt som jag fick en tankeställare. Hann inte mer än börja innan min närmaste chef sa att hon hade en present till mig. Någonting som kunde vara bra att ha, jag hade ju mått dåligt igår, haft huvudvärk som inte släppte. Gåvan var dock inte enbart till mig, den innefattade även mannen??? Nu blev jag nyfiken. Vad hade min chef hittat på? Visade sig vara en liten tub med avslappnande serum, kinesisk mint & Yi Yi Ren. Tao Qi. Tanken är att mannen ska massera punkter på mitt huvud om/när jag får huvudvärk. Spännande. Tack!


Under dagen stökade ett par kvinnliga kunder runt bland jeanshögarna i vägghyllorna? Jag visade att samma byxor hängde på galgar precis bredvid. Kanske var det lättare att hitta rätt storlek där? Något senare frågade de om förstört min ordning? Nog hade jag låtit lite "vass". "Oj, förlåt, svarade jag, "det var inte meningen." (Tyvärr så vet jag att de antagligen hade rätt. Vill inte låta så, jobbar på det, försöker vara trevlig hela dagarna. Var helt omedveten om att jag antagligen låtit lite tillrättavisande. Fy på mig.)


Senare mötte jag en helt annan kund, hon undrade om hon fick ställa en dum fråga. "Finns inga dumma frågor", svarade jag. "Vad undrar du?" Det visade sig att hon ville ställa sin kasse bakom kassan om det var möjligt. "Självklart", svarade jag. När hon senare kom till kassan för att betala så plockade hon upp en nyköpt bulle från bageriet, den skulle jag ha för att jag var så trevlig?!

Så två gåvor och en "tillrättavisning". Två steg fram och ett tillbaka. Jag lägger röstens betoning på minnet och hoppas att ingen oförtjänt drabbas av min emellanåt vassa tunga.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar