söndag 15 oktober 2017

Vem behöver en elektronisk väckarklocka?


Så är knapptrycket avklarat och mejlet har gått iväg, det vill säga min ansökan till yogalärarutbildningen är skickad. Jag har gjort min del, nu återstår bara väntan för att se om jag blir antagen. Skulle bli mycket förvånad om jag gallras bort ...


Har en hankatt hemma som kräver omtanke, han vill bli kliad på magen om och om igen. Denna helg har han INTE tyckt att hans matte varit värd att få sovmorgon ... upp 05:45 ... eller?


Oftast nöjer sig våra pälsbollar om de serveras frukost kl 06, mat i magen och sen sova. Det innebär att jag brukar kunna smyga upp halvsovande, utfodra och sen somna om. Inte denna helg, det jamades friskt. Ingen katt ville sova. Familjen eller i alla fall matten skulle finnas närvarande, vaken/vakna. Mata, leka och klia magar. Bara det att matten blir trött av sådant, att inte få sova ut.

Tur för katterna att det är måndag idag och ordningen är återställd, väckarklockan ringer tidigt. Frukosten serveras 06:00.


Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar