måndag 30 oktober 2017

Hur svårt kan det vara???


För cirka 1,5 år sedan gick jag en meditationskurs under 3 månader, varje dag i tolv veckor. En verklig utmaning att sitta stilla, att andas och att föröka släppa alla fladdrande tankar. Det tog ett tag men när jag väl tagit mig över visst motstånd så insåg jag hur bra denna timeout var, den gav balans.

Efter avslutad kurs så försökte jag verkligen hålla kvar min praktik, i alla fall några gånger i veckan.


Hur är det nu?

Typ inte alls, ytterst sällan ... tyvärr. Det jag kan ta mig tid för är mindfulness meditation, gärna guidade och helst liggande. Varje gång jag får till en sådan skön stund så undrar jag varför det blir så sällan???

Den fysiska yogan går hand i hand med mig. Varje dag. Året om.


Vad hände?

Visserligen är jag mer fysisk och i ärlighetens namn så brottas min kropp fortfarande med själva sittandet i en stilla meditation. Sittbenen känns och benen domnar. Femton minuter är max nu när min kropp är ovan.

Igår testade jag igen. Så skönt! Blir pigg och harmonisk. Borde verkligen försöka få till någon form av rutin. Hur svårt kan det vara???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar