onsdag 5 februari 2020

Första gången, kan det ses som en ny vana?


Det finns dagar då jag är extra stolt över mig själv, igår var en sån dag.

Trots att jag har massor av tid (eftersom jag styr mycket av den själv) så är det svårt att hitta tid för egen träning som inte är yoga. Att gå på pulshöjande pass som är så kul har varit mer eller mindre omöjligt på grund av att jag arbetar samma tider.

För mig återstår därför gymmet ... vilket inte riktigt är min grej. Mitt huvud viskar: tråkigt.



Förra veckan beslöt jag att schemalägga träningstid, d v s gymtid, så att undertecknad verkligen skulle komma iväg. Blocka tid i kalendern, märka den för egen träning.

Igår var det dags. Gymmet kallade och jag packade min väska. Inget sällskap, ingen mobil men med en plan. Bland alla seniorer så hittade jag först en roddmaskin och där avverkades 3000 meter. Sen fick jag hämta andan någon minut innan jag fortsatte till löpbandet. Tanken var att varva ner genom rask promenad, så rask att jag nästan sprang och det var precis vad jag gjorde ... efter de många väldigt hurtiga stegen.

Riktigt nöjd över mig själv! Utan Lejonkungens sällskap men tillsammans med mig själv gjorde jag precis det jag planerat. Nästa gång kanske jag springer på löpbandet (efter rodden)? Vi får se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar