tisdag 11 februari 2020

Rond 2, nu är det dags


Idag ska jag åter möta ett gäng gymnasieelever som valt att yoga på sin friluftsdag / aktivitetsdag. Förra gången var för tre, fyra månader sedan, alltså under höstterminens mitt.

Känns spännande att få komma tillbaka, att de valt att fråga mig ... igen. Kanske är det ungefär samma elever, kanske är det nya? Och för mig spelar det ingen roll, varje klass är unik.


Så jag packar ett gäng yogamattor samt remmar/bälten. Sätter telefonen på flygplansläge och ger mig iväg. Hur det går och vad som inträffar får vi se. Det viktiga är att jag är ordentligt förberedd samt att jag tog lärdom från förra gången. Idag avslutar vi klassen med yin, inte som förra gången då vi startade och värmde upp mjukt.

Min förhoppning är att jag kan få eleverna att landa direkt och hitta fokus inåt, då kommer resten att ge sig självt.

Wish me luck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar