lördag 1 februari 2020

Igår fann vi varandra direkt


Igår var det återigen dags för Sagoyoga på ett av stadens bibliotek. Packade därför en stor kasse med ett gäng yogamattor, tog den valda sagoboken och min planering till bilen och körde iväg.

Om fredagen var energilös så var även lördag fm det. Jag boostade mig med vila, meditation och egen yin, vilket innebar att lagom till lunch så hade batteriet full kraft igen!

På plats i ett rum inne i biblioteket placerade jag ut mina mattor, åtta stycken i olika färger. Jag fick veta att alla platser bokats och att det fanns barn på kö ifall någon inte dök upp.

Så droppade kidsen in, några hade mammor med sig. Nyfikna och glada flickor och pojkar, faktiskt 2/3 grabbar och 1/3 flickor!!! Vi småpratade och kom överens om att mammorna kunde få stanna ifall de var tysta och inte störde. Ville de yoga så var det okey men de fick hålla sig på golvet längst bak i salen.


Wow! Så mycket härlig energi! Vi höll på i 40 minuter och när tiden var ute så ville inte barnen gå hem. Men det jag bär med mig är minnet av de små, sittandes i meditationsställning. De två yngsta pratade lite men ingen annan brydde sig, de landade och såg oerhört fridfulla ut. Mitt hjärta fylldes med värme och munnen kunde inte låta bli att le.

Helt ärligt så visste jag att den korta meditationen kunde vara överkurs, presenterade därför den som ett experiment och sa att vi skulle prova att sitta tysta i en minut. De satt betydligt längre. Wow!

När jag åkte hem igen så studsade energin i mig. Den fritidspedagog som bor inuti mig, hon som älskar att leka, utforska, sjunga, lyssna och berätta tar över när jag får chansen att hänga med barn. De är magiska, alltid närvarande och kan lära oss vuxna sååå mycket. Igår fann vi varandra direkt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar