måndag 3 februari 2020

Win - win för oss båda


Idag står det skriv och planeringsdag på mitt schema, det är tisdag. Just denna veckodag fyller jag hela köksbordet med högar av litteratur och egna anteckningar. Planen är att knyta ihop trådar av tankar, kunskap och information och skapa nytt.

Idag ska jag planera, strukturera och utforma material samt övningar (så de är noga genomtänkta) inför mötet med veckans PT-kund.

Varje fredag förmiddag har vi en fast tid då vi träffas. Hittills har vi arbetat ihop två gånger och än så länge är vi nöjda. Målet och syftet är tydligt vilket gör arbetet både roligt, lärorikt och spännande.


För att vara ärlig, en win-win situation för var och en av oss. Jag lär mig massor av processen och kunden får det den efterfrågar.

Så efter att ha undervisat min vanliga morgonklass, gör jag i ordning en stor kopp te och kavlar upp ärmarna. Dags att skriva!

Kanske tar jag en sväng till gymmet (när huvudet behöver vila)? Kanske pausar jag med en långpromenad? Vi får se. Vad som däremot är säkert är att kvällen avslutas med en yogaklass, vilken jag leder och då blir det avkopplande yin.

Ha en skön dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar