torsdag 27 februari 2020

Segt som knäck ...


Teknik är underbar när den fungerar men smått irriterande när den strular. Igår startade jag tidigt med att ladda upp en fil till Youtube. Tänkte att det var smart så att undertecknad skulle kunna gå till gymmet en stund senare.

Icke sa Nicke. Strax före kl 10 hade jag nästan laddat ner 50%. Nätverket var fruktansvärt segt och jag ville inte lyssna på mannen som föreslog att jag skulle starta om datorn för att få ett snabbare resultat. Tänkte att då måste jag börja om från ruta ett och det hade jag verkligen ingen lust med.

Däremot valde jag att lämna laptopen ifred och gå iväg, ta en paus på löpband och i roddmaskinen. Träna mig svettig och trött så att jag senare skulle kunna återuppta brottningsmatchen med uppladdningen. Tyvärr så är min laptop av det sällskapliga slaget, om jag lämnar den att arbeta självständigt så tar den rast och går ner i viloläge ... suck. Fungerar med andra ord inte att delegera.


Så efter träning och lunch satte jag mig igen. 83% klart men fortfarande segt som sjutton. Som att vada genom kladdig lera. Dessutom är det så att när filen laddats ner så ska den bearbetas ... 0-100%
Dubbelsuck.

Det enda som ger resultat är att ha andra arbeten att utföra på datorn och låta laptopen göra sitt i bakgrunden. Men när det nästan tar en dag att ladda ner en fil ... eller halvdag (om jag ska vara sanningsenlig) så blir undertecknad något frustrerad. Tid som jag skulle kunnat använda till annat.

Men NU (äntligen!!!) finns videon där den ska vara, på Youtube samt länkad till bland annat Mias Yoga Uppsalas Facebook sida. Sugen att kolla in? Här har du länk:
https://youtu.be/M3ommoQu2Uc




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar