måndag 10 februari 2020

Oinbjuden men inte oväntad


Så kom den, vilket jag förstod att den skulle göra, för få klarar att öka sin träning och lägga till ovana rörelser utan att känna någonting.

Träningsvärk ... jag har en "hatkärlek" till den.

Förvånande nog har jag lyckats hitta muskulatur precis där de nedre revbenen går ihop och på motsvarande område över bröstryggen. Ovanlig känsla, tror aldrig att jag haft träningsvärk här tidigare!?


Mina övre core muskler och så den delen av bröstryggen (som jag vet är svagare än resten). Ooops eller ska jag säga jippi?

Söndagsträningen gjorde gott, den lät mig hitta och utmana kroppen där jag behöver vara. Inget fuskande eller kompenserande utan istället mitt i prick. Helt sanningsenligt så känns det bra mitt i allt "ont".

Välkommen till dig träningsvärk. Antagligen kommer kroppen att ömma mer idag än vad den gjorde igår men det är okey, därefter vänder det.

Ha en skön tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar