torsdag 2 april 2020

... en djungel av alternativ


För att överleva nu när allt är som det är och 3/4 av mina klasser ställts in (p g a Corona) så behöver jag hitta kompletterande sätt att tjäna mitt levebröd. En variant är att börja streama eller livesända egna yogaklasser ... bara det att det är en djungel av alternativ.

Vad är bäst för mig? Vad fungerar smidigast och enklast? Många frågor knackar på och det är lätt att undra hur alla andra gör?

Att swicha betalning innan klass verkar både smart och smidigt då alla eller åtminstone de flesta vet exakt hur den betaltjänsten fungerar.


HUR och VAR ska jag kolla om intresse finns för de klasser jag planerar? Vem vill yoga med mig?

All onlineyoga innebär 25% moms, inte 6% som jag normalt bokför och betalar. Sen är 65% av summan märkt med "skatt". Om en klass kostar yogisen 100kr så kan du själv räkna ut att det inte blir många ören kvar till mig. En vanlig variant är donationsbaserade klasser vilket innebär att du betalar vad du har råd med, dock är lägsta summan 100kr.

Mitt huvud går på högvarv ...

Har du som läser detta tankar och kanske goda råd så kommentera gärna i kommentarsfältet. Kanske är du sugen att yoga med mig?! Eller känner någon som vill? Hör i så fall av dig.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar