tisdag 28 april 2020

Visualiserar Joakim von Ankas kassavalv


Jag brukar "aldrig" önska mig pengar, för mig är det ett nödvändigt ont. Så länge jag har så det finns möjlighet att betala räkningar och mat så är undertecknad nöjd.

Men ...

Just nu vore det toppen med en rejäl summa, den skulle komma som en skänk från ovan och göra gott. Ett bättre alternativ är förstås ett gäng välbetalda arbetsuppdrag. Ja tack!

Tror att jag både skriver och säger det rakt ut: Jag önskar mig pengar!
Kanske ska visualisera Farbror Joakim von Anka när han badar i sitt kassavalv haha, undrar om det fungerar?


Coronavirusets stökar till och skapar oreda för många. En del blir varslade och av med sina jobb medan andra får ut en bråkdel av sin ordinarie inkomst. Det är tuffa tider ...

Nej, det är inte mest synd om mig, det finns andra som har det betydligt värre. Men om jag/vi ska överleva ekonomiskt så behöver jag antingen söka nya uppdrag/annat arbete eller vinna pengar på spel.

Hemma hos oss testar vi trisslotter men hittills har storvinsten uteblivit. Alltså hur svårt kan det vara?!


Kanske är det enklare med ett schysst arbete? Bara det att marknaden är ojämn. Om jag haft en gedigen sjukvårdsutbildning så skulle knappast arbete och lön saknas, då stod antagligen vila och återhämtning högt på önskelistan. Men nu är jag varken läkare eller sjuksköterska ...

Så har du en ide', ett tips, ett arbete eller uppdrag hör av dig till mig!


Fast det är klart sen finns ju min "idol" Pippi, hennes kappsäck med guldpengar skulle inte heller sitta fel. Fördelen med Pippi är att jag gillar hennes attityd. Hon är snäll och använder sina pengar smart, dessutom delar hon med sig och gör andra lyckliga tack vare sitt stora hjärta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar