torsdag 23 april 2020

Kaffe (utomhus) i trosor


Lunchkaffe i solen, iförd enbart underkläder ... så nice! I vår "grop" utanför sovrumsaltandörren är jag osynlig för världen runt omkring. Ingen ser mig (förutom om du kommer på grusgången mot vårt poolhus och tittar ner mot den lilla uteplatsen).

Igår blev jag dock tagen på bar gärning ... av en kär vän. Hon skrattade mest och jag drog på mig lite mer respektabel klädsel.

Det gäller att passa på de dagar då sommarvärmen är på besök. Njuta av fågelsången, blommorna och alla humlor. De sistnämnda är gigantiska och jag har i veckan fått reda på att det enbart är drottningar som flyger i den tidiga vårvärmen. De letar nytt bo att flytta in i innan de kan föda upp ungefär 500 humlor.


Mannen rensar och städar ur dammen, gör i ordning den för säsongen. Fåglarna och katterna har aldrig övergett den, de tittar förbi, badar och/eller dricker.

Sen har vi vår pool ...

Just nu orkar jag inte tänka på det arbete som ligger framför oss (läs MIG). Vattnet bör antagligen bytas igen, så ska poolen städas och dammsugas från alla spindlar som letat sig in under pooltaket. Jag gör det sen ... en annan dag ... inte nu. Lejonkungen får hjälpa till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar