måndag 13 april 2020

Uppkopplad och online, ska det vara så från och med nu?


Flygande onlineyoga med stereoeffekt och därefter digitalt fika med vänner, det var två av punkterna som stod på Annandag påskschemat för min del. Socialt häng men med distans.

Mannen lyxade till min (första) upplevelse med att logga in och koppla upp datorn mot projektorduken vilket innebar att jag kunde se läraren på båda sidor av rummet, tänk surround fast bildligt. Riktigt häftigt! Efter det monterade jag upp min gunga och sen var det bara att hänga med i klassen.


Har längtat efter Millas klasser så det var en ren njutning att vara med, samt att få stötta Studio Flows möjlighet till överlevnad ... med andra ord ett par lyckopiller.


Att fika digitalt är inte som att göra det IRL men å andra sidan är det betydligt mysigare och bättre än att inte göra det alls. Få chansen att se de vi pratar med och inte enbart messa alternativt ringa. Denna premiärsittning gav mersmak, det kommer definitivt att bli fler fikapauser via läsplattor, telefoner eller datorer.

Men allt det där var igår, nu är långhelgen över och en ny arbetsvecka har startat. Önskar dig en skön dag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar