söndag 12 april 2020

Lång eller kort, det kan göra skillnad


En dag kvar på årets påskhelg, så nu gäller det att njuta fullt ut på alla plan. Dagen till ära ska jag flyga till onlineklass. Rigga upp min gunga och använda projektorn så att jag får storbild i vårt lilla poolhus. En egen variant av event, nästan som om Milla vore i rummet med mig och inte femtio mil bort i Göteborg.


Under helgen som gått har vi bland annat haft vår traditionella skattjakt där det gäller att hitta det ägg som bär det egna namnet. I år försökte jag få familjen att flytta letandet utomhus men jag blev nedröstad då de övriga hävdade att det finns fler och bättre gömställen inomhus (just nu innan allt blir grönt och lummigt). Så vi letade på bottenvåningen och i källaren. Tog ett bra tag innan jag hittade mitt ägg. Sonen som gömt det meddelade efter ett tag att jag skulle koncentrera mig på fågel och att han kanske varit lite taskig då det i efterhand slagit honom att jag eventuellt kunde ha svårt att se skatten.


Mitt ägg hittades sist. Om jag haft Lejonkungens längd så hade jag antagligen lyckats bättre. Med ledorden: "tänk på var du vill vara om det är varmt" så antog jag att sonen syftade på vår trädgård, vilket var rätt bara det att jag inte fattade HUR?

Visade sig att han öppnat vårt källarfönster och lagt ägget ute ... bara det att när jag stod vid fönstret så syntes inte skatten (inte för mig), däremot kunde både mannen och sonen se ägget. Haha

Önskar dig en härlig påskmåndag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar