tisdag 7 december 2021

Dags att kavla upp ärmarna

Sedan jag kom hem ifrån norr så har det varit bitande kallt i vår stad, runt -20°, vilket är betydligt värre än samma temperatur i min födelsestad. Att ta en löprunda har därför gått bort och faktiskt även långpromenader. Alla de jag mött på cykel har i mina ögon förvandlats till vardagshjältar ... alltså det är ju både svårare och kallare att cykla än att gå! Trögare växlar, nerkyld sadel samt isiga handtag.

Så om det skulle bli någon form av pulshöjande träning fanns enbart ett alternativ, gå till gymmet, det som undertecknad tycker är sååå tråkigt, i alla fall de gånger jag är själv. 

Tog tjuren vid hornen och rodde 3 kilometer innan jag ställde mig på löpbandet för 30 minuter flås. Egentligen är det inga problem att träna ensam, känslan sitter mer i mitt huvud. Att få följa någon annans planering och pushande passar mig bättre. Helst ska träningen ske i grupp och till medryckande musik, då går jag all in.

Hemma börjar huset långsamt hinna i kapp december månad. Adventsstjärnor är upphängda, ljus utplacerade och utomhusslingor uppsatta men något bak har ännu inte påbörjats. Planen är att göra en egen pepparkaksdeg, baka saffransbröd och saffransbiscotti denna vecka men det får ta den tid det tar, att stressa är det värsta jag vet.

Julklappar ... där ligger jag efter (precis som med mycket annat). Mannen är halvvägs medan undertecknad knappt har kommit ur startblocken. Tur för mig att jag är en grym spurtare! Vet att allt kommer att vara inhandlat och paketerat i god tid före jul.

Nu är det dags att sluta detta inlägg så att årets pepparkaksdeg kan få födas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar