lördag 11 december 2021

Halvvägs ...

Igår skrev jag om att dela och det var exakt vad undertecknad valde att göra ... igen. När det var dags att krypa till sängs så sa jag godnatt till Audrey. Hon tittade på mig och rusade därefter iväg. Stanley låg vid min huvudkudde och hon la sig bredvid, som en markering att det var upptaget.

Ja ja, tänkte jag och borstade mina tänder, de går när jag kommer men icke sa Nicke, de låg kvar. Kändes fel att störa dem så jag kröp ner i fotänden och la mig skavfötters. Ingen kudde men å andra sidan så brukar de enbart stanna en liten stund. Fel igen! Audrey försvann men Stanley sov kvar, först kl 02 fick jag sängen för mig själv.


Tredje advent. Så snabbt tiden går ...

Idag väljer jag därför att slappna av, gå omkring i myskläder och fixa hemma. Baka, pynta och fira advent med man och katter.

Helt ärligt så är det den första adventssöndagen detta år som jag är både hemma och ledig, bara det är värt att fira.

En lugn skön dag utan några som helst "måsten". 

Igår undervisade jag och därefter fikades det för fullt och dracks glögg med bror samt sambo. Hela eftermiddagen satt vi runt matbordet och pratade ... med andra ord en bättre lördag. 

Önskar dig en njutbar tredje advent!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar