onsdag 1 december 2021

Pandemin som kom emellan ...

Än en gång tänker jag ta timeout från bloggskrivandet för lite semester. Åker till norr för att umgås med systrar, deras familjer, släkt samt vänner. Faktum är att det är två år sedan (mer eller mindre exakt), helgen 2a advent 2019. En pandemi kom emellan och längtan har varit oändlig.

När du läser detta är jag troligen på väg eller så har jag redan anlänt. 

Stresspåslaget lyste rött då jag insåg hur tidigt undertecknad skulle behöva gå upp, kl 05. För mig är detta mitt i natten och min kropp är inte redo för äventyr, behöver åtminstone en timmes sömn till. Den som bokat och som känner mig borde vetat och tänkt efter men icke. Ska ta ett ordentligt snack med vederbörande ... alltså med mig själv.

Hur som så loggar jag ut och återkommer måndag eller tisdag morgon. Till dess önskar jag dig sköna och härliga decemberdagar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar