måndag 20 december 2021

Ska vi få en vit jul?!?

I skrivande stund dansar det ner stora vita flingor utanför fönstret och helt allvarligt så kan jag knappt tro att det är sant!

Ska vi få en vit jul?

Alltså lycka! Om den stannar kvar och förvandlar landskapet vintervitt. I den del av Sverige som vi bor i så har jag lärt mig att denna högtid lika ofta kan vara grön och att årstider kan skifta från en dag till en annan. Så nu hålls det tummar och leendet går från ena mungipan till den andra.

Meterologerna har dessutom utlovat minusgrader, ett helt gäng, så sannolikheten att snön finns kvar i morgon är stor.

Hurra!!!

Jag firar kung Bore och vinterns återkomst, för det är bättre att vara glad och lycklig idag och att ta ut lyckan direkt ... ifall allt det vita töar bort och försvinner inom den närmaste veckan. 

Allt blir som det är tänkt och jag kan inte påverka vädret, enbart välja hur jag reagerar på det.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar