måndag 1 juli 2024

Alltså, det är ju så att jag skäms!



Om det var under julledighet eller någon gång under våren vet jag just nu inte. Hela familjen var samlad (Astronautens I inräknad) och vi spelade brädspel. Trivial Pursuit, skapat på 80-talet. Jag och mannen hade inga problem med frågorna men 90-talisterna suckade och tyckte att vissa var "stenålders".

Igår var det dags att spela på nytt men nu en specialutgåva för åren 2010-2020. Ämnen var utbytta och ersatta av moderna varianter. Kategorierna för detta Trivial Pursuit är:

  • Spellista (2010-talets största låtar, artister och musikögonblick
  • Sevärt (alla filmer och program vi inte kunde sluta titta på)
  • Nyhetsuppdatering
  • #Kultur (trender inom mat, mode, konst och popkultur)
  • Krascha internet (det bästa och konstigaste på webben)
  • Spelet kan börja (sport, videospel och andra tävlingar)

Krascha internet ... inte min kategori!
Alltså det är ju så att jag skäms!!! Tårtbitarna uteblev och hjärnsläpp är ett finare ord för mitt huvudbry.

Dock tröstade kidsen samt I mig/oss med att även andra "äldre" tycker att denna specialutgåva är svår. En omtänksam tröst om än liten ...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar