söndag 22 september 2024

Endast i mina drömmar

 



För flera år sedan hittade jag en Zits seriestrip som bara var tvungen att klippas ut och sättas upp på vår kylskåpsdörr, anledningen var att det ord som dök upp i mitt huvud "endast i mina drömmar".

Under kidsens tidiga tonår och även senare så skrattade vi ofta igenkännande åt Zits. Astronauten påminde mest om seriefiguren men emellanåt även Lejonkungen. Vardagssituationer så lika våra egna, alla mitt i prick.




Hemma samlade vi ihop de bästa och ramade in för att på så sätt kunna skratta tillsammans. Emellanåt upptäcktes det att jag och mannen hade kunnat vara Zits föräldrar, i alla fall reagerat likadant.

Fanns också gånger när igenkännandet kom av sig, som när jag hittade denna: Pappan som testar yoga.




Önskade ofta att jag haft förmågan att locka med mannen, han som har goda fysiska förutsättningar med höfter som är rörligare än mina. Hände inte då och kommer inte att hända idag. Har lockat med yin, restorative och nidra hemma men mannen är inte sugen och svarar att det aldrig varit hans grej. Har visserligen hänt att han testat någon klass eller position och då lyckas över förväntan men viljan att hänga på min praktik existerar inte, vilket ÄR okey.

När jag tittar på stripen ovan ler jag och tänker " in my dreams"








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar