lördag 28 september 2024

Var rädd om dig!



Första löpturen på två veckor, så otroligt nice! Ute var det klart och kallt men vindstilla vilket gjorde löpningen njutbar. Så oerhört tacksam att vara tillbaka i mitt rätta element.

Pratade med en kompis som bröt hälbenet för nio veckor sedan. En olycka med fall från ett träd, barfota, flera meter upp och så krasch på det. Gips och noll belastning blev de rekommendationer läkaren gav. Musklerna förtvinade direkt men även nerver vilket innebär att min vän måste lära sig gå igen ... ett steg i taget.



Oj, oj, oj ... 

Är glad att min kropp fungerar och att det inte är undertecknad som behöver vara helt stilla i över två månader. Visst allt går när vi måste men just den erfarenheten undviker jag om det är möjligt.

Tänker därför att det är klokt att vara lite försiktigare nu när hösten kommer med fukt och senare frost. Var rädd om dig där ute, det tänker jag vara!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar