söndag 1 september 2024

Energin tog ut en semesterdag



Igår drabbades jag av något som är ovant  för mig, massiv trötthet. Träningsvärken var dessutom värre än tidigare och undertecknad antog därför att dessa två ting slog ut mig för att meddela att söndagen ÄR en vilodag.

Nu ska det ärligt erkännas att vi kollade poolens vattenkvalité, plockade fallfrukt, fixade i trädgården samt att den surdeg som förberetts behövde bakas så vilan bjöds in först under eftermiddagen. Då mindes jag vaccindosen, den som inte skulle påverka allmäntillståndet. Mindes också att en pytteliten fästing plockats bort från min magen precis innan jag somnade (var nu den kommit ifrån??? Blåbärsbusken på tomten?)



Mannen konstaterade att det borde vara vaccinet som gjorde mig matt och orkeslös, inte träningsvärken och magkänslan viskade att han hade rätt.

Jag påverkades inte av coviddoserna men den mot TBE? Kan det vara så att det fanns mer att arbeta med för vaccinet i kroppen, trots allt har undertecknat plockat bort ett par fästingar? Vem vet.

Vi beställde sushi (orkade inte laga mat) och chillade och på kvällskvisten piggnade jag till, så gissningen är fortfarande att dosen som gavs i vänsterarm påverkade mig mer än någon trott. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar