torsdag 19 september 2024

Spännande ... eller inte?



Har gjort en intressant iakttagelse ...

Förkylningen som drabbade mig har inte helt checkat ut, den är segdragen och när undertecknad trott att eländet lämnat kroppen så är det som att viruset ångrat sig och smugit tillbaka. 

Bara att gilla läget och göra sitt bästa av situationen.



Behövde tvätta håret och det gör jag helst stående med huvudet över badkarskanten (om kroppen är ren). Sköljde igenom, sträckte mig efter schampot och upptäckte att det blev omöjligt att andas genom näsan. Var som om den passagen pluggats igen på nolltid!? Trycket i huvudet ökade och jag öppnade munnen för att släppa in och ut all luft.

När jag vinklade huvudet uppåt försvann obehaget och näsan frikopplades. Så var  det dags för balsam och huvudet böjdes neråt igen. Luftventilen stängdes. Vinklade tillbaka huvudet och obehaget försvann.

Spännande ... eller inte?

Slutsats: huvudet upp och fötterna ner underlättar andning vid förkylning (i alla fall den som drabbat mig).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar