fredag 13 september 2024

Finns tillfällen när överraskningsmoment inte är okey



Under en längre tid har jag och mannen plockat nedfallna päron med klasar av getingar. De slöa insekterna har haft fullt fokus på frukten och knappt brytt sig. Under vår första sensommar funderade jag inte om utan när någon skulle ilskna till och sticka mig men när inget hänt så har undertecknad totalt slappnat av, det är ofarligt att plocka fallna päron.

Vad som inte är okey är att överraska ...

Igår morse skulle jag som vanligt låsa ytterdörren. Upptäckte i ögonvrån att något hade fastnat i mitt utsläppta hår. Kanske ett löv eller någon form av skräp som virvlat i luften?

Drog med högerhanden genom håret och kände hur det brände till. En geting ...



Tydligen har vi ett litet getingbo strax över dörren, ett som för mig var en nyhet. Lillfingret svällde direkt och en pulserande känsla spred sig genom fingret. Vad kunde jag göra? Ingenting ... annat än stå ut.

Nå, hur var konserten och gårdagskvällen (undrar du kanske)?!

Tackar som frågar, den blev oerhört lyckat, först middag men flera vänner och därefter Doors Alive. Magiskt bra nostalgitripp! Vi hamnade mitt framför scenen, dansade oss genom spelningen och sjöng med. Det var en mycket nöjd Mia som tog nattbussen hem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar