torsdag 26 september 2024

Nej men krokben



För elva år sedan åkte jag till bokmässan i Göteborg med två kompisar, de hade precis blivit publicerade och skulle båda stå i samma monter. En riktig happening!

Även jag hade författardrömmar och skickade in diverse barnboksmanus till förlag men mer än så var det inte ... just då. Se och lär, var det måtto jag drevs av.

Riktigt roliga dagar, fyllda av spännande möten, bus och upptåg. Mitt alter ego hette Birgit (huvudkaraktären i en av mina barnboksmanus) och hennes vän Ingegerd (tant Skateboard förnamn i böckerna om just tant Skateboard) gick all in.



Hittade två tweet från resan mellan Stockholm och Göteborg, samt kommentarer:

"Snart ger sig Birgit och Ingegerd ut på nya spännande äventyr, denna gång utan både knogjärn och pepparspray" 

Kommentar: "Ni har väl tränat på karatesparkar!?"    "Nej ... men krokben!"

"Birgit utan plånbok ... redan ... i restaurangvagnen, tur att det är ordning på Ingegerd"



Fortsättning följer ... (kanske?)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar