söndag 15 september 2024

... inte idag



När jag tittar ut genom sovrumsfönstret ser jag vindruvsklasar. Överallt. Blå. Gröna. Bären är dekorativt placerade och vilar mot rankornas stora blad precis som en vacker tavla.

Inser att det är hög tid för skörd ...

Det är dags att klippa bort klasarna och försiktigt lägga i korgar, det jobbet känns okey vad som upplevs tyngre är att jag vet att det krävs mycket tid när det gäller att ta hand om skördade vindruvor.



Skulle önska att jag hade kunskapen att framställa eget vin, vilket jag aldrig gjort och helt ärligt är det ingenting som undertecknad vill experimentera med. Vintillverkning är en kost och om jag free basear så kommer drycken knappast att gå att dricka ...

Det får som vanligt bli druvjuice men inte idag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar