söndag 5 februari 2017

Ett mammahjärta sprängfullt med kärlek


En pusselbit vilken saknats är på plats igen ... om än tillfälligt. Astronauten är hemma över helgen!

Mannen och jag lockade ned honom ifrån rymdstudierna i Kiruna för att få njuta av vetskapen att han knoppar hemma denna helg. Kanske inte hänger så mycket med oss, han har ju polare men de timmar han är hemma fyller mitt mammahjärta med kärlek.


Jag får plötsligt lust att göra lyxfrukost och tillbringa mer tid i köket, jag som aldrig varit speciellt huslig av mig. Mammagenen slår till (?!) och det känns skönt att upptäcka att jag har den kvar ;) för vissa dagar tänker jag att det är något fel på mig ...

Så nu lyxar vi med nygräddade croissanter, hemmagjord smoothie och annat mumsigt. Det blir bubbel som fördrink och vin/öl till en middagen, i vilken jag lägger extra mycket kärlek när den tillagas. Vi kollar fotboll tillsammans och bara hänger. Livet är nice. Varje sekund är en gåva.


Det är bara lejonkungen som saknas.

Jag mår sååå bra! Vuxna kids som vill hänga hemma en hel helg gör underverk för välbefinnandet och jag tror att mannen och jag gör skillnad även för astronauten.


Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar