lördag 25 februari 2017

I regnbågens färger



I fredagskväll när jag kom hem från arbetet stod en stor bukett tulpaner mitt på köksbordet!

Efter min intensiva och omruskande dag var jag både trött och hungrig. När jag arbetar sent så är det mannen som står för fredagsmyset och den kvällen verkade han ha lagt ned extra mycket kärlek.

Alltså: tulpaner! Wow min älskling ville muntra upp mig! I kylskåpet stod dessutom sushi som är en av mina favoriter. Mums.


Jag letar mig längre in i vår bostad för att pussa lite på mannen och tacka för blommorna.

"Tulpanerna ... vi kan säga att de är till dig ... jag fick dem på jobbet när de tackade av mig"
"Jaha ..."
"Fast du får dem!"

Oavsett hur tulpanerna hamnade hos oss så sprider de kärlek och värme. Och sushin, den hade mannen köpt för MIN skull.


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar