måndag 27 februari 2017

"Ny tänk" eller totalt omoderna


Fototapet. Fondvägg. Kanske är det totalt ute? Men vad spelar det för roll?

Jag och mannen har gjort ett fynd, eller egentligen kan jag inte alls ta åt mig äran, det är endast mannen som ska ha credd för sin upptäckt.

Vi har en vägg hemma som jag målat familjens siluetter på, detta gjordes när vi endast bott några månader i vår lägenhet. Lite Abby Road över det hela.

Åren har gått och Lejonkungen har lagt in protester, tyckt att vi bör tänka om ... göra om. Siluetten på honom visar en finlemmad tonåring, liten och tunn. Idag är han den längste av oss fyra.


Själv har jag tänkt att det är ett roligt minne, i alla fall så länge som ingen av oss har en bättre idé.

Så hittade mannen tapeten eller sanningen att säga så hittade han två. Vi kunde inte välja så det hela slutade med att vi köpte båda, till ett fyndpris på 399 kronor!

Idag vet vi vilken vi vill ha på just den väggen, sen får vi se vad som händer med den andra? Tror inte det är så svårt att bli av med den, har en känsla av att båda kidsen kan visa intresse.

Nästa steg: montering ... kan bli knepigt men på något sätt ska vi nog få till det även om våra väggar är sneda och vi behöver bestämma ifall vi ska gå efter ögonmått eller lod?


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar