torsdag 2 februari 2017

När det som inte bör hända ändå händer


Hemma hos oss luktar det inte gott ... det STINKER och allt är vår honkatts fel!

Eller?

Om någon frågar henne så kanske hon svarar: "Ni får skylla er själva"


Så här är det, vår hona kräver en ren låda. Vi gör så gott vi kan, samtidigt som vi arbetar och dessutom har en katt till. Med andra ord så är inte lådan ständigt fräsch. Ursäkta för det.

Trots att katterna använder halva lådan var (inget vi lärt dem) så kan det hända att den gror igen, de dagar vi är borta längre. Då kan det också hända att Ravelli kissar någon annan stans, typ på en matta eller en filt som hamnat på golvet.

Härom dagen inträffade det som inte bör hända. Såg att hon krafsade och blev misstänksam. Syntes inget, fanns inga blöta fläckar men när jag satte näsan mot så kände jag lukten, på fårskinnsfällen ...


Jag sköljde av den och la den över vårt sovrumselement. So far so good. Men ... vet ni hur en blöt fäll luktar när den möter värme?! Usch. Känns som hela lägenheten stinker. Blä!

Kanske ska nämna att lådan är extremt ren just nu, jag har hunnit rensa den flera gånger innan jag går till arbetet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar