onsdag 10 maj 2017

En nitlott men kanske en charmig sådan?


Tänk att vissa åtaganden är så svåra att få till. Kan vara små uppgifter som inte kräver många minuters närvaro och naturligtvis annat som kräver betydligt mer tid.

Jag gör det sen ...

Brukar du också tänka så? Eller är det bara jag?


Har en todolista just nu som bland annat innehåller dessa punkter:

  • inköp av balkongmatta
  • så/plantera kryddväxter 
  • skriva om en novell så det blir ett barnboks manus
  • tvätta fönstren
  • ta bort och lagra några av alla mina hattar som pryder vår lägenhet
  • laga ett par jeans
  • sy nya kuddfodral till våra stora golvkuddar
  • nya gardiner till sov- och vardagsrum
  • inköp av födelsedagspresent
  • måla en vägg
  • dammtorka

Finns en hel del annat att göra också men jag nöjer mig med dessa punkter. (Uppmärksamma, inte på en enda punkt står det baka bullar eller göra storkok)

Jag är inte den perfekta kvinnan i hemmet, så är det bara och våra fönster lär knappast bli tvättade den närmaste tiden ... om inte mannen förbarmar sig. 


Undrar vad han skulle med mig förresten? Jag varken bakar, städar eller piffar. Dricker hellre en latte, ett glas vin/öl och funderar över livet. 

Jag älskar att utmana mig själv, att leka, dansa, utforska, prova på nytt, yoga och umgås med de människor som får mig att skratta och må bra. Att ibland göra så lite som möjligt och bara vara. 

Du läste rätt, jag är en riktig nitlott när det gäller hushåll! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar