fredag 26 maj 2017

Test allergiker


Jag är inte allergisk, har aldrig varit men denna vår tror jag att pollen påverkar. Explosionsartat anlände våren och värmen vilket självklart måste innebära skillnad.

Allt händer över en natt eller från den ena boksidan till den andra ...

Jag märker det främst genom att mina ögon blir trötta och att det är viktigt att jag INTE  petar i närheten eller runt ikring tårkanalerna. Om jag glömmer så kommer klådan ...


Vill pilla, klia lite ... bara en sekund för att stilla.

Nej, det blev värre! Torrheten irriterar ögat ännu mer. Det är som när du börjar klia på ett myggbett, om du inte slutar (läs borde aldrig börjat) så belönas du med ett sår.

Antar att alla allergiker har haft och fortfarande har tuffa dagar. Jag känner med er, förstår en bråkdel av vad ni går igenom. Håll ut!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar