fredag 5 maj 2017

Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinne


Balanserar mitt liv genom att varva balkonghäng med yoga och arbete, de två första går att kombinera. Bara vara, läsa och klia Ravelli på magen är bästa medicinen innan jag går iväg till jobbet.

Har dock får arbeta för att få en ren balkong. Alger och mossa frodades på både golv och räcke. Har knäskurat golvet två gånger och gnuggat räcket fritt från den gröna beläggningen. Nu luktar det riktigt fräscht.


Igår morse när jag skurade golvet för andra gången med såpa hojtade grannen: " Vad är det som händer?"

Vatten droppade ned från kanten och på våningen under satt hon och läste morgontidningen. Oops! Förlåt ...

Jag tog det försiktigare (så att inget överflödigt smutsvatten skulle smita över kanten) och lugnet återvände. Vilken tur att jag aldrig testade högtryckstvätten!

Nu är balkongen klar att inreda men för tillfället nöjer jag mig med en filt på golvet, om en dag eller två ska möbler hämtas i förrådet, var sak har sin tid.


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar