måndag 23 april 2018

En övergiven Coca cola burk


När jag/vi sitter vid köksbordet och tittar ut genom våra fönster så ser inte vyn ut som den brukar. Normalt sett så ser vi takåsar och himmel. Till viss del så gör vi fortfarande det men genom ett blått alternativt vitt nät.

Fasadrenoveringen kommer inom kort att påbörjas ...

Ställningar är byggda och utanför våra köksfönster ser vi stålbjälkar vilka utformar golvet på husets översta plan för de byggnadsarbetare som ska renovera.


Det första som möter min blick är en övergiven Coca cola burk, den är inom räckhåll typ 1,5 meter ifrån mig.

Surrealistiskt ...

Känns ovant att veta att vi från och med nu mycket väl kan se en eller ett par män utanför fönstren. Vi som hittills varit ostörda och inte haft någon som helst insyn.

Bäst att alltid se till att ha kläder på kroppen när jag rör mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar