fredag 13 april 2018

Vad skådar mitt norra öga?



Yoga World (tidning) låg på köksbordet när jag kom hem för någon dag sedan. Lycka! Det är alltid en mysstund att få krypa upp i soffan och bläddra. 

Jag hann enbart öppna magasinet innan min blick fastnade vid en bild nere i högra hörnet, där var ju VI! Notisen handlade om vår yogalärarutbildning. Bilden visade aktivitet i studion, en positiv energi som gick att känna via tidningssidan. Vad häftigt! Vilken flash back.


En trevlig present när jag har fullt upp med annat ... 
ja eller typ samma som tidningstexten beskriver.


Sitter med högar av böcker, anteckningsblock och laptop. Försöker plugga men vet inte riktigt vad jag ska koncentrera mig på? Finns så mycket att lägga min tid på ...

  • Anatomi
  • Positionsmallar
  • Klassplanering
  • Artiklar
  • Inläsningsuppgifter
  • Välja musik
  • Props att använda?
  • Yogafilosofikursen
  • Föreläsningar på nätet
Ja du kan själv se listan, den kan dessutom brytas ned och göras oändligt mycket mer detaljerad. 


Jag blandar och ger, allt ska göras så det finns enbart en väg att gå, börja med något och ta ett steg i taget framåt. 

För tillfället är de tre översta punkterna som varvas. Behöver byta fokus emellanåt så att jag slipper kräkkänslan. Enbart anatomi blir för tungt. När jag koncentrerar mig på en ny uppgift så får hjärnan vila och förhoppningsvis lagras något av den kunskap jag försöker förankra i mig.


Ännu härskar lugnet, jag känner ingen stress och det är skönt. Ansvaret ligger på mig, att jag gör mitt bästa så jag får ut det allra bästa och mesta av vår utbildning. För längtan att lära är stor. 

Min önskan är att jag ska kunna vara och bli den bästa versionen av mig själv som yogalärare. Vi får se hur det går?!


Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar